سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اخذ جواز تاسیس خط تولید صنعتی چگونه است

نحوه اخذ جواز تاسیس خط تولید صنعتی چگونه است: برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی و دریافت جواز تأسیس، ابتدا باید به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خود مراجعه کنید. در این مرحله، شما آموزش‌های لازم برای ثبت درخواست جواز تأسیس به‌صورت آنلاین را دریافت می‌کنید. سپس باید مرحله به مرحله پیش بروید تا پس از بررسی و تأیید کارشناس، جواز تأسیس خود را دریافت کرده و فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار خود را آغاز کنید.


نحوه اخذ جواز تاسیس خط تولید صنعتی چگونه است

از آبان ماه 1400، جواز تأسیس به‌عنوان مدرک مورد قبول برای ثبت برند از سوی اداره مالکیت معنوی پذیرفته نمی‌شود. بنابراین، پیش از اقدام به ثبت برند، از جزئیات این موضوع آگاه شوید. ضمناً، سامانه ثبتی نو در حال حاضر ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب را انجام نمی‌دهد و شما می‌توانید با مطالعه راهنمایی‌های موجود، خودتان اقدام به ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب کنید.

نحوه اخذ جواز تاسیس خط تولید صنعتی

جواز تأسیس چیست؟

جواز تأسیس مجوزی است که افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند آن را برای ایجاد یک واحد تولیدی یا صنعتی دریافت کنند. این جواز به افراد امکان می‌دهد که یک بخش تولیدی، مانند کارخانه، راه‌اندازی کنند. اولین گام در هر کسب‌وکار، اخذ مجوز مربوط به آن است.

هنگامی که برای دریافت جواز تأسیس درخواست می‌دهید، باید مشخص کنید که جواز برای چه نوع کسب‌وکار یا شرکتی صادر می‌شود. صاحب جواز می‌تواند در شهرک‌های صنعتی مشخص‌شده در فرم درخواست، فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کند.

به‌طور کلی، جواز تأسیس خط تولید صنعتی یک مجوز قانونی برای اشخاص حقیقی و حقوقی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد فعالیت خود را آغاز کرده و در کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنند. جواز تأسیس بسته به نوع کالا و حوزه فعالیت، توسط وزارت صنعت و معدن، وزارت بهداشت، یا جهاد کشاورزی صادر می‌شود.

 

مدارک اخذ جواز تاسیس خط تولید صنعتی

مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تأسیس بسته به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی باشد، متفاوت است. در ادامه، به مدارک مورد نیاز هر دو نوع اشاره شده است:

 مدارک لازم برای افراد حقیقی:

   - کپی کارت ملی و شناسنامه

- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت

- آدرس محل سکونت به همراه شماره تلفن ثابت و همراه

- فهرست محصولات و کالاهای مورد نظر برای تولید

مدارک لازم برای افراد حقوقی:

- کپی مدارک مدیر عامل (کارت ملی و شناسنامه)

- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت مدیر عامل

- تصویر آگهی تأسیس شرکت به همراه آخرین تغییرات آن

- آدرس محل سکونت به همراه شماره‌های تماس ثابت و همراه مدیر عامل

- فهرست محصولات و کالاهای مورد تقاضا برای تولید

- فهرست شهرک‌های صنعتی

- درج واژه «تولید» در تقاضانامه مرتبط با فعالیت تولیدی

- تصویر فرم درخواست و اظهارنامه شرکت

 

- مهر شرکت