سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای گرفتن کد اقتصادی برای افغان ها و اتباع

راهنمای گرفتن کد اقتصادی برای افغان ها و اتباع: کد فراگیر افغان ها و اتباع خارجی، شناسه ای است که دارای 12 رقم استکه به اتباع خارجی مقیم ایران اختصاص داده می‌شود تا بتوانند به صورت قانونی از برخی خدمات و امکانات اداری، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی در ایران استفاده کنند. این کد که به عنوان فیدا کد نیز شناخته می‌شود، جایگزین شماره ملی برای اتباع خارجی در ایران است و به افراد امکان می‌دهد تا در امور مختلفی نظیر افتتاح حساب بانکی، ثبت شرکت، واردات و صادرات کالا، بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی، و گرفتن ویزا و اقامت شرکت کنند.

راهنمای گرفتن کد فراگیر برای افغان ها و اتباع

راهنمای گرفتن کد اقتصادی برای افغان ها و اتباع

اتباع خارجی که به دنبال دریافت و ثبت نام کد فراگیر هستند، می‌توانند از طریق سامانه‌های آنلاین مخصوصی مانند "cafenet-online.ir" یا به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر کفالت اتباع خارجی، این کد را دریافت کنند. در صورت ثبت آنلاین، افراد باید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده، مدارک لازم را بارگذاری کرده و هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. اما اگر به سامانه دسترسی نداشته باشند یا مشکلی در روند ثبت نام آنلاین وجود داشته باشد، امکان مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیز برای آن‌ها فراهم است.

راهنمای گرفتن کد اقتصادی برای افغان ها

برای اینکه اتباع خارجی بتوانند در ایران فعالیت های تجاری و اقتصادی کنند باید حتما نسبت به دریافت کد فراگیر اقدام کنند و ثبت نام نمایند. استفاده از کد فراگیر برای اتباع خارجی، از الزامات قانونی جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی و اداری در ایران است و عدم دریافت آن می‌تواند مانع از دسترسی به برخی خدمات و امکانات شود. در گذشته این کد از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها صادر می‌شد، اما در حال حاضر متقاضیان باید از طریق سامانه‌های جدید معرفی شده اقدام کنند.این کد اهمیت بسیاری در امور اقتصادی و حقوقی اتباع خارجی در ایران دارد و به نوعی پل ارتباطی میان آنان و سیستم اداری کشور به شمار می‌رود. برای دریافت و ثبت نام کد فراگیر با کارشناسان ثبتی محک در ارتباط باشید.